Kartepe Bülteni
Sonuç yok
Tüm Sonucu Görüntüle
  • Giriş yap
  • Kayıt ol
  • Kartepe Haberleri
  • Kocaeli
  • Kartepe
  • Siyaset
  • Gündem
  • Dünya
  • Türkiye Gündem
Haber İhbarı
ABONE OL
  • Kartepe Haberleri
  • Kocaeli
  • Kartepe
  • Siyaset
  • Gündem
  • Dünya
  • Türkiye Gündem
Sonuç yok
Tüm Sonucu Görüntüle
Kartepe Bülteni
Sonuç yok
Tüm Sonucu Görüntüle
Ana Sayfa Sağlık

Son dakika: Kovid-19’a karşı çocukları doğru beslenmeyle koruyun

Yazı İşleri Yazan Yazı İşleri
23 Nisan 2021
Okuma zamanı: 2 Dakika Okuma
Son dakika: Kovid-19’a karşı çocukları doğru beslenmeyle koruyun

2020 yılından itibaren hayatımızda olan Kovid-19 vakalarının başta yetişkinlerde görüldüğü, ancak son aylarda virüsün mutasyona uğraması nedeniyle daha hızlı yayılarak çocukları da etkilediği belirtildi. Bu noktada çocukların beslenmesine çok dikkat edilmesi gerektiğini ifade eden İstanbul Rumeli Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Diyetisyen Gonca Güzel Ünal çocukların beslenmelerine yönelik üzerinde durulması gereken noktalara dikkat çekti. 

Benzer haberler

Alihan Kuriş Gözaltına Alındı

Akın Gürlek (@abakingurlek) on X

Felçli Bireyin Acil Yardım Çağrısı

Doğru beslenmenin yanı sıra su tüketiminin önemini de vurgulayan Dr. Diyetisyen Gonca Güzel Ünal, “Sinüsleri açmak için bol su içmeli. Tuzlu su ile burun temizleme yararlı olmaktadır. Kronik sinüzitten korunmak için bilimsel olarak kanıtlanmış sürfaktan içeren ürünler ile burun banyoları yapılabilir. Bu da geniz akıntısını ve sinüsleri rahatlatacaktır” dedi.

“ŞEKERLİ ÜRÜNLER BAĞIŞIKLIĞI DÜŞÜRÜYOR”

Yapılan çalışmalarda şekerli beslenmenin Kovid-19′ a karşı bağışıklığı düşürdüğünün altını çizen Ünal, çocuklarda şeker ve paketli ürünlerin tüketilmesinden kaçınmak gerektiğini ifade etti. Dr. Diyetisyen Gonca Ünal, “Bağışıklık sistemini dengelemek için çocuklara bol sebze ve meyve içeren beslenme programları yapılmalı, antioksidan ve posa alımları arttırılmalıdır. Fermente ürünler, turşular, kefir ve ev yapımı yoğurt çocuklarda bağırsak mikrobiyatası için çok yararlıdır” diye konuştu.

“D VİTAMİNİ ALIMINI ARTIRIN”

Covid-trial çalışmasında D vitamininin Kovid-19’a karşı korunmada önemli olduğu, çocuklarda D vitamini desteği yapılarak bol bol açık havada güneşe çıkılması gerektiğini ifade eden Ünal, virüse karşı bağışıklığı dirençli tutacak diğer beslenme yöntemleriyle ilgili de şu açıklamalarda bulundu:

“Kovid-19 a karşı korunmak için yeterli bağışıklığa destek olan Çinko, C vitamini ve Selenyum vitamin ve mineralleri de önemlidir. Bol kuruyemiş, meyve -sebze, proteinli gıdalar tüketmek gerekmektedir. Limonata, portakal suyu, ballı nane çayı, zencefil çayı çocuklarda tüketilebilecek içeceklerdendir. Mide asidini desteklemek için 1 çay kaşığı elma sirkeli su yemekten önce içilebilir ve öğünlerde mide asidini desteklemek için ev yapımı pancar ve lahana turşusu kullanılabilir. Yemekleri pişirirken ise, buharda veya haşlama yöntemlerinin tercih edilmesi ve az pişirilmesi bağışıklık için faydalıdır. Akdeniz diyeti gibi bol sebze, sağlıklı protein ve sağlıklı yağ, baharatlar ve fermente ürünler kullanmak iyi bir bağışıklık sistemi için gereklidir.”

Reklam

Kaynak: Demirören Haber Ajansı

Etiketler: BeslenmeBolÜnalÜrünler
PaylaşPaylaşPaylaş

Doğrudan cihazınızda bu gönderi kategorileri hakkında gerçek zamanlı güncellemeler alın, şimdi abone olun.

Abonelikten çık
Yazı İşleri

Yazı İşleri

Son dakika Kartepe haberleri ve Kartepe haberleri ile ilgili tüm sıcak gelişmeleri sayfamızdan takip edebilirsiniz.

İlişkili Gönderiler

news card 7cf01667de972a61
Sağlık

Alihan Kuriş Gözaltına Alındı

news card 1caf800cf04917c3
Sağlık

Akın Gürlek (@abakingurlek) on X

news card d3f1e6622e20c65a
Sağlık

Felçli Bireyin Acil Yardım Çağrısı

news card 767d671e8ab672ff
Sağlık

Sağlık Bakanı Memişoğlu’ndan Öğrencilere Dondurma Sözü

news card d3623cd9db271a52
Sağlık

İmamın Müdahalesiyle Öğrenci Kurtarıldı

news card a5f34ba99a632f6a
Sağlık

Ferizli’de Kan Bağış Kampanyası Gerçekleşti

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bizi Takip Edin

Önerilen Haberler

news card 972faa752dd21520

Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti’nin 25. Yıl Dönümünde Konuştu

news card e22783861c577817

AK Parti 25. Yılını Kutladı

news card 17ebfb1344a0491d

Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Türkiye, Yeni Bir Döneme Giriyor”

Popüler Haberler

  • news card 2fdc1dd249a485cc

    Kocaeli’de Uygunsuz Davranışlar Tepki Çekti

    0 Paylaş
    Paylaş 0 Paylaş 0
  • Kartepe’de Uyuşturucu Ticareti Operasyonu: İki Kişi Tutuklandı

    0 Paylaş
    Paylaş 0 Paylaş 0
  • Cezaevindeki Gerilim Tırmanıyor: Beşikçioğlu ve Hürriyet’in İfadeleri Gündemde

    0 Paylaş
    Paylaş 0 Paylaş 0
  • MHP Kartepe’de Yetki Bu Kez Sandıktan Geldi

    0 Paylaş
    Paylaş 0 Paylaş 0
  • MHP Kocaeli’de Kaybettiği Oyları Nasıl Geri Kazanacak?

    0 Paylaş
    Paylaş 0 Paylaş 0
Youtube Facebook Twitter Instagram
Kartepe Bülteni

Kartepe haberleri, en güncel flaş haberler, Kartepe ve dünya haberleri, video ve galeriler kartepebulteni.com adresinde.

Kartepe Haberleri »

Son Yazılar

  • Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti’nin 25. Yıl Dönümünde Konuştu
  • AK Parti 25. Yılını Kutladı
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Türkiye, Yeni Bir Döneme Giriyor”
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti’nin 25. Yılında Vurgularda Bulundu
  • Bize Ulaşın
  • Banner Fiyatları
  • Hakkımızda
  • Künye
  • Reklam Verin

© 2019/2023 Kartepe Bülteni - Tüm hakları saklıdır NetMedya.

Tekrar hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapın

Şifremi Unutum? Üye ol

Yeni hesap oluştur!

Kayıt olmak için aşağıdaki formları doldurun

Tüm alanlar zorunludur. Giriş yap

Şifrenizi geri alın

Parolanızı sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi girin.

Giriş yap
Sonuç yok
Tüm Sonucu Görüntüle
  • Kartepe Haberleri
  • Kocaeli
  • Kartepe
  • Siyaset
  • Gündem
  • Dünya
  • Türkiye Gündem
  • Giriş yap
  • Üye ol

© 2019/2023 Kartepe Bülteni - Tüm hakları saklıdır NetMedya.

Bu web sitesi çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek çerezlerin kullanılmasına izin vermiş olursunuz. Gizlilik ve Çerez Politikamızı ziyaret edin.